Nuffnang Ad

Monday 24 September 2012

Italian Rainbow Cake

Salam 1 Malaysia untuk semua..Hari ni jiha terajin sikit..hihi..Memang dah lama teringin nak buat kek ni.Cuma belom berkesempatan. So, heri ni jiha pon try lah buat.Alhamdulillah menjadi. Jiha buat khas untuk besday adik jiha.Hari jadi nya esok...So just prepare jer..


Jiha wat 3 warna jer iaitu pink,biru dan hijau.Bukan tak nak wat banyk warna,cuma masa yang di perlukan lama juga...so,jiha just wat 3 loyang jer...Bahagikan adunan kek tu pada 3 bahagian...kek nya sedap tau..moist sangat..Jiha dah lupa jiha dapat resepi nya dari mana..tapi dari blog juga..Thanks pada mereka yang post kan and share resepi kek yang sedap ni...


Ni lah hasil nya kek yang jiha wat tadi.Kek nya jiha wat dalam kol 11.00 pg tadi..than malam ni baru lah letak cream cheese tu...Jiha wat deco nya sikit jer..niat hati nak juga wat krim yang warna warni tu..tapi krim nya tak cukup pula...so, ini jer lah yang mampu..hihi..


Mula-mula jiha tengok kek nya nampak kosong..that why jiha tambah kan bunga2 tu..Pastu mama bagi cadangan untuk letak coklat kat keliling nya.Alhamdulillah..nampak menarik kek ni. Harap2 sumer suka lah dengan hasil kek ni.


Kek ni tinggi tau...kalau letak dalam box 9" tu memang ngam2 je...Jiha terlupa nak timbang..tapi jiha rasa lebih dari 2 KG rasa nya...So,esok lepas majlis hari jadi adik jiha tu,jiha akan post pula untuk gambar kek yang telah di potong...

Ok guys..Sampai sini jer coretan jiha untuk entry kali ini..
Hope Jiha dapat lah berkongsi serba sedikit aktiviti yang jiha buat..
If ada yang nk order pn boleh juga...
Just PM/SMS jiha k-0149726514

Thanks U ALL's

No comments:

Post a Comment