Nuffnang Ad

Monday 21 March 2016

IN FUTURE-MAYBE-

Salam semua...hari ni nak share sikit tentang planning in future yang tetiba je saya rasa nak buat.Idea ni tercetus sebab niat nak membantu kawan-kawan kat luar sana yang nak menambah ilmu pengetahuan tentang bakery ni.

APA YANG I ALLS TERPIKIR EK????NAK TAHU????

hihihihi...

Mcam angan-angan mat jenin..Tapi..jika berkesempatan..mmg nak sangat buat...

Jika di beri rezeki lebih oleh ALLAH dan diberi peluang untuk membuka bakery sendiri...Saya nak buka kelas membaking untuk beberapa jenis item...Dengan harga murah-murah jer...

Kenapa saya nk buat macam tu...Sebab saya nak bantu suri-suri rumah kat luar sana bersama-sama menjana pendapatan...Sambil-sambil dok umah tu..boleh la buat kek..n jual...

Salah satu sebab saya nk buat macam ni adalah kerana saya tahu..zaman sekarang ni susah untuk mencari peluang pekerjaan...So, bagi sahabat2 yang masih menunggu untuk cari kerja tu..boleh la berjinak-jinak ngan bakery ni..sebab nya...boleh cari side income...

Ini adalah pengalaman saya sendiri dimana saya pun bermula sejak saya masih di UiTM (semester 3) lagi. Semasa cuti semester, saya rasa bosan dan saya cuber2 buat kek coklat kukus dan kek coklat rice...

Alhamdulillah, rezeki..masa tu ayah bawak ke sekolah sebab nk jamu POTLUCK untuk cikgu2..Rupa-rupanya ada yang berkenan..Diorang pn order...1 hari saya dapat hasil jualan x kurang dari RM100...Cube bayang kan...Seronok tak...Dlm 1 bulan saya mmpu dapat lebih kurang RM1000....

Lepas tu, saya belajar pula cara2 nak buat homemade coklat...yang ni lagi seronok...sebab, masa saya jual pada murid2 sekolah...1 hari, saya mampu dapat RM150...dan yang paling best,duit hasil jual coklat saya lebih banyak dari gaji saya sebagai CIKGU GANTI....

Alhamdulillah..sejak dr itu saya cuber baking semua benda...dan hasil nya,boleh tgk dalam blog saya ni...

OK, kita stop sini dulu..nanti i all sambung k...Nak wat kejer jap..:)


No comments:

Post a Comment